Ett Trykk - Konfirmasjonsalbum

Dette er et konfirmasjonsalbum til mitt eldste tantebarn, Adéle (som forøvrig også er en ivrig kortentusiast).

Jeg har lagt albumet nedi en liten boks som opprinnelig inneholdt deilige karameller fra Belgia. Boksen er dekorert med samme mønsterark som er brukt i albumet.


Innsiden av boksen...


Forsiden av albumet er stemplet med bakgrunnsstempel og "til konfirmanten", er begge fra Soul Expression. Arket er "Small white dots on scarlet" fra The paper patch, dette har jeg brukt gjennomgående i hele albumet, samt baksiden. Bildet på forsiden er limt på en chipboard og lakkert over med glossy accent lim. Teksten "Adéle" er skrevet ut fra PC.


7gysies albumet inneholder 10 ark med lommer og disse er fylt med hver sin tag med et argument for hvofor hun får en 100 lapp hver av disse.


På utsiden/forsiden av kuveren står det et nr. 1, 2, 3, 4... Med påfølgende..fordi... deretter skal tagen trekkes ut for å lese argumentet (ex. 8, fordi...du fortjener det. 10, fordi..vi er så glad i deg).


100-lappen er puttet i en liten konvolutt som er stanset ut av en "folder flaps puncher" fra McGill Craftivity. På baksiden av hver tag står det et visdomsord.

Tagene er laget av Bazill kartong, walnut.


Albumet inneholder en rekke bilder av konfirmanten fra ulike stadier i livet. Hver kuvert er dekorert med diverse bagrunnstempler, en gjenstand/bilde/symbol som har med Adéles oppvekst å gjøre.


Det bildet som er brukt mest har jeg i tillegg laget et stempel av slik at hun evt kan bruke dette til takkekort. Dette har jeg laget ved hjelp av ImagePac.


Her ser dere et eksempel som er stemplet.

Ha en strålende høstdag videre!

25 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart litet album - vilket jobb du lagt ner!!
Älskar dina fina alster!!

Unni sa...

Dette likte jeg virkelig godt, det ligger mye omtanke bak en slik gave, heldig konfirmant.
Hilsen Unni.

Elisabeth sa...

God morgen vennen;) denne her også er jo helt utrolig flott. Alt du kommer på å lage.. Kan tenke meg hun ble kjempe glad for denne. Helt fantastisk fin altså. Du inspirerer masse masse masse...
Og det stempelet du har laget da.. nei jeg sitter bare og måper jeg...

Jeg tenker nok nå at du har lyst til å overta noen nøkler snart.. huff syns jeg ser deg jeg.. innimellom mange pappesker.. hi hi.. men tenk så bra du får det når du får komme deg inn i det nye huset.. Lykke til videre med flyttingen
Ha en fin fredag
god klem fra elisabeth

Anonym sa...

Hei og god morgen!
Dette albumet er så utrolig lekkert! Gjett om jeg har hatt mange stunder med å studere og beundre dette verket
i Et trykk, å nå kan jeg jammen fortsette her i bloggen din! Du er så
Kreativ og oppfinnsom at jeg må bare beundre deg! Nesten så du er blitt en slags helt for meg! Hehe!
Ha en fin dag!

Aud sa...

WOW! Dette er litt av et mesterstykke! Så mange detaljer, utrolig masse arbeid og omtanke som er lagt ned i denne superflotte gaven!
Du er bare så flink, bøyer meg i støvet...

Elzie sa...

Vilken present! Kan förstå om hon blev salig när hon fick den här. Och en egen stämpel också. Måste ha tagit evigheter att göra detta.
Ha en trevlig helg.
Kram Elzie

Kortmanitove sa...

For et utrolig flott album du har laget!! Det er jo bare helt fantastisk så mye detaljer du har fått med i det... er utrolig imponert over de flotte tingene du lager. Tenker nok det er et fornøyd tantebarn som åpner presangen sin..
Klem Tove

Anonym sa...

Jeg sitter her og er helt målløs!!! ....FAMTASTISK BRA!!

Stine sa...

Igjen, wow!! Dette var bare rålekkert! Så utrolig flott gave-tipper den blir godt mottatt!
Og genialt å legge ved stempelet!
Takk for masse inspirasjon, god helg!

Maya sa...

Det er bare en ting å si; Nydelig!!
Du er ett oppkomme av idèer og kreativitet!!

Fortsatt flott helg.

Sollan sa...

Jag bara älskar tag album och detta gör vem som helst glad!! Vilka roliga detaljer och vilken uppfinningsrikedom. Roligt med egna stämpeln, måste kännas lite extra att få en på sig själv. Klem!

Lene sa...

Vet du Anita, når din blog står for tur i blogvandringa mi, så er det nesten sånn at jeg tar lap-topen med i sofaen, henter meg en kopp te og setter meg under pleddet og bare nyter!

Du lager de mest gjennomførte og nydeligste ting, og hvert eneste bilde er en nytelse å se på.
Jeg henter mye inspirasjon og idèer hos deg.

Konfirmasjonsalbumet beundret jeg i Ett trykk også.
Det er utrolig flott, med mange fine detaljer.
Heldig var den konfirmanten som fikk av din kreativitet :)

God helg!

Unknown sa...

Oij oij...så stilig og så lekkert gjennomført! Rekner med det fallt i smak!

Ha ei kjempeflott helg!
Klem,
Jorunn

Hege sa...

Fantastisk!!! Denne var virkelig nydelig og et eksempel til etterfølgelse når jeg skal lage konfirmasjonsgave til våren! Du inspirerer veldig Anita! Har hørt veeeeeldig mye skryt av deg i det siste....;-)
Klem og god helg!
Hege

Anonym sa...

Helt otroligt! Hur gör du, var får du alla dina underbara idéer ifrån, du är bara så himla inspirerande.
Ett superfint album som hon ska få.
Kram o trevlig helg

Lena sa...

Når man liksom ikke hadde trodd at man kunne dåne mer av dine arbeider - for du er jo høyest på terskelen allerede - så gjør du det igjen!!! Utrolig lekkert!!!!

Moia sa...

Nok et flott prosjekt fra deg Anita, jeg tar av med hatten.

_Kine sa...

Dette var helt lekkert! Og veldig kreativt, koselig og minnerikt for konfirmanten :D

Sanna F sa...

Åååååååååååååå vad fint litet album du har gjort! Helt otroligt fint!!!

Line A sa...

WOW!!! Helt fantastisk! Bloggen din er en stooor inspirasjonskilde for meg! Besøker den ofte for å blir inspirert..

Turid Mari sa...

Kjæmpekoseli album =)
vet du om nån andre som kan selge en sånn konvolutt-punch..?!
Kunne ikke finne den der du hadde kjøpt den.. :)

Turid Mari sa...

Tusen takk =) Har leita og leita!!

Hehe.. æ e ganske fersk i gamet, så æ ser på dåkker proffan å lære =) Fantastisk flink e dåkker alle.
I Harstad e det desverre lite scrapping-miljø, så her e det verken butikka eller nåkka spennanes som skjer på den fronten :/

Men tusen takk før at du leita etter konvolutt-punch'en te mæ iallefall =) Va snilt!!

Linda sa...

WOW - denne var utrolig fin og så mye gode ideer du har puttet i den!! En fantastisk fin konfirmasjonsgave. :-)

Anonym sa...

Fantastiskt fint album!

Anonym sa...

Heeei vennen =)
Jeg var så og si HELT blank da jeg skulle sette meg ned og lage konfirmasjonskort på vegne av Thomas og kollegaene hans, så jeg tok meg en "liten" tur (skulle ha vært iallefall...., ble sittende her leeeeeeenge gitt!!) innom her: Maken til kreativ sjel har jeg aldri vært borti!!!! Du er jo bare helt utrolig flink!!! Sitter her bare og beundrer jeg... Du er en mester, vennen!! Morsomt å kjenne deg =)
Go'klem

Dåpspresang

Etter en laaang pause fra papir og stempler, var det usedvanlig koselig å sitte ned og bare kose seg med å lage en liten hilsen. Ikke ...