Hjemmets hjerte ♥

Kjøkkenet er for mange hjemmetes hjerte, og da er det jo ekstra koselig å gi en liten hilsen, nettopp til dette rom. Jeg ble så inspirert av kaffesåpene hos Ruffa's Scrappekrok at jeg måtte gjøre et forsøk.

Her er noen av de jeg har laget:
Siden stikking dessverre ikke ligger for meg, har jeg vært på Kid og kjøpt vaskekluter.


Det geniale med kaffesåpe er at de fjerner vond lukt fra hendene (som f.eks løk og fisk)...


...i tillegg lukter det så herlig kaffe av dem♥


Veldig enkelt dekorert, men etiketten skal jo fjernes med én gang allikevel


Her får jeg litt hjelp av gutta i huset, Grommis og Baltuz.

Enkelt og greit..
For de av dere som lurer på hvordan jeg har laget disse såpene, så er det faktisk så enkelt at jeg har kjøpt såpemasse og former hos Panduro. Når såpemassen er smeltet (enten i vannbad eller i mikrobølgeovnen), tilfører man 2-3 ss pulverkaffe og rører forsiktig om. Når dette har avkjølt seg noe kan man evt ha i litt ekstra duftdråper. Deretter heller man blandingen i passende former.

Ha en flott kveld videre!





45 kommentarer:

Yvonne sa...

Himmel, du er bare et oppkomme av gode idèer! Digger disse såpene, skal jammen ta turen til Panduro så fort som mulig! Dette er jo perfekte smågaver å gi bort.
Tusen takk for all inspirasjon! Alltid en fryd å kikke gjennom bloggen din :)
Klem, Yvonne

mettepip sa...

Disse var utrolig delikate Anita!
Kanskje jeg må ta en tur til Panduro snart;) Lekker innpakning og merkelapper også. Flott med matchende kluter. Ser ut til at gutta dine liker de også;)
klem fra
Mette

Camilla sa...

Så herlig! Og kaffe lukter jo så godt også! Takk for masse inspirasjon, Anita:)

Skal du på Scraporama i april forresten?

Anne Marit sa...

Flinka!!
Go' klemmer til deg

Kimmi sa...

WoW - Coffee scented bath! Bliss!

Love the labels - simple yet elegant!

Kimmi xx

Sanna F sa...

Så snyggt!!!!!!
Massa massa kramar

fie & Co sa...

Nøøj hvor ser de lækre alle de dejlige sæber, bare man dog kunne dufte her gennem skærmen;0)

Hav en dejlig dag.
Knus Sofie

MonaV sa...

Delikat og flott til tusen....syns forresten at det lukter kaffe helt hit:)

Alexandra sa...

Wunderschöne Seife und den Kaffeeduft kann ich fast bis hier reichen.
Liebe Grüße
sanny

Beatemor sa...

Synes det var nydelig. Et herlig bilde som kanskje inspirerte meg til å gjøre det samme :-)

Merethe sa...

Så flott. må være en fin gave både å få og ågi bort.

Åshild sa...

Herlige såper du lager, Anita! Moro :)

God klem!

Anne Mai sa...

Du er så flink :) lager så mye flotte ting, tror de såpene hadde passet bra inn på mitt kjøkken, kansje jeg skulle sett om jeg klarte å lage noen selv.... :)

hanne sa...

Du inspirerer!
Flott innpakning og såper!

nr13 sa...

Dette var flott :) Tusen takk for all inspirasjonen jeg får her hos deg :)

Ksenia sa...

Wow! So beautiful!

Kristine sa...

Ååå så herlige Anita!! Jeg kan kjenne kaffelukten helt til Hardanger;)
disse var da så utrolig søte som en liten husgave!
Håper alt står bra til med dere!
Her er vi snart innesnødd;)
klemmer fra Kristine og Truls:)

banglamarie sa...

lekre såper!!

Monica Høiskar sa...

Jeg synes nesten jeg kjenner kaffelukten helt hit! :) Nydelige såper og som vanlig gjør du alt så utrolig lekkert og gjennomført!

Klem fra Monica :)

Scrap by Heart sa...

Underbara tvålar du gjort!!! Dina katter verkar gilla kaffe?? eller är det kaffebönorna som behöver sättas på plats.
Tack för receptet och inspirationen.
Kram Tina

nordsalten-hobbyklubb sa...

Ting er i ferd med og skje.
På fredag vil designteamet bli presantert, og 1. Mars vil vi kjøre i gang med vår 2. utfordring, så her er det bare og følge med. =)

Ida sa...

Hei!
Kjempefine såper, og veldig koselig med dekor og pynt rundt:)
Kjøkkensåpa fungerer helt supert, har en bekjent som er rå på såper i de lekreste farger og dufter. Men kjøkkesåpa, den er en vinner! Og en flott gave å få.
Hilsen Ida

HegeHB sa...

WOW for en superflott gaveide. Tror jammen ta jeg må vurdere å prøve meg på dette.

Madeleine sa...

så herlig! flotte gaver! dette skal jeg prøve på, jeg har lenge tenkt på å koke såpemasse selv, men det får vente til våren når jeg kan holde på med det utendørs :P

Anonym sa...

Virkelig delikate!
Klem T

♥ Monica ♥ sa...

Nydelige. Utrolig mye flott du kommer på. Dette skal jammen jeg prøve og. Herlige smågaver å gi bort.
Klem.

Hilde sa...

Så lurt å lage slike søte kaffesåper! Fantastisk flink du er! Hvordan får du til den "kanten" på bildene? Kunne tenke meg noe sånt på mine bilder også.

Ha en fin dag!

Ingunn sa...

Oi, her var det masse koselige og inspirerende prosjekter!
Eeelsker gaveesken til tantebarnet, og såpene var rålekre!
Du får en sikker plasspå blogglisten min!

Ingunn

Anonym sa...

Hei Anita! Åhhh, blir litt flau nå. Altfor lenge siden jeg har kommentert her hos deg.. Krise!!!! Beklager det, Anita! :(
Men er inne å ser på alt det lekre du lager! :) Beunder deg så! Du er så flink! :)

Og så nydelige disse kaffesåpene var! Helt herlig! Og så lukter de jo så godt! :-)
Du er så oppfinnsom du! Mottakerne eller dere selv kommer nok til å ha nytte for disse! Og de vil glede mange hjerter, for det er jeg sikker på! ;) Lekker innpakking! Så stilig!

Også siden du er kreativ og et kort-forbilde for meg, så det ligger en liten hilsen i bloggen min til deg! :-))

Ønsker deg ei strålende helg!
Klem fra Hanna!

PS; Så fin bloggen, headeren og signaturen din har blitt!

Toi9 sa...

Såpene så utrolig delikate ut :) Og passet så godt med de brune klutene.
Har aldri laget såpe, men nå fikk jeg lyst, hehe.
Ha ei fin helg !
Toini:)

Aina sa...

Oi, dette var jammen en kjempeflott gave!!! Jeg har aldri laget såpe selv, men når jeg ser den flotte gaven din så fikk jeg lyst til å prøve.
Alltid inspirasjon å finne i bloggen din, så tusen takk for det :)

SILJE sa...

Så flotte såper!! Utrolig inspirerende å besøke bloggen din - alltid!

Annika kort & gott sa...

Vilken otroligt kul (och fin) idé. Kanske man skulle ta fram tvålmassan som ligger i en låda i hobbyrummet. Tack för inspirationen!

Connie sa...

Dette er jo en helt genial gaveide, Anita! Takk for at du deler, og så må jeg jo bare kommentere de to små søte gutta på siste bildet :-) Som den kattemoren jeg er :-)

Klem fra Connie

Trien sa...

Hei!
Super idè med såper! Å selv elsker jeg ting som lukter kaffe, så det var en glimrende idè til meg selv også....HIHi! De fleste har det meste, så en slik gave er et fint alternativ til noe noen ikke har brukt for... eh! JA!
Ha en fin kveld! (-:

Unknown sa...

Åhh - dette så helt fantastisk ut! Er det du som har strikket klutene også?? Dette må jeg jammen prøve meg på - for en herlig venninnegave å gi bort!

Anita sa...

Så smarte vertinnegaver eller ekstragaver.

Gunilla/Nilla sa...

Hejsan vännen!

Hoppas att allt är bra med dig och att kanske våren börjat komma så smått?!

Underbart vackert som du har skapat, IGEN. Dina alltid så mysiga inlägg är som balsam för själ och hjärta.♥

Ha en skön kväll.
Kram från mig till Dig/Gunilla

Katarina Wettermark sa...

Vilka ljuvliga tvålar! De är så vackert inslagna att det är synd att packa upp dem :-) Fin och inspirerande blogg du har! Ha en fin vecka! Katta

Anne sa...

En stund siden jeg tittet innom her, og jeg måtte se meg om et par ekstra ganger... Så flott og lys bloggen din har blitt!
Lekre såper du har laget også =)

Klem fra Anne

nr13 sa...

Takk for aat du gir meg så mye inspirasjon, har en liten "ting" til deg inne hos meg :)
Ha en fin dag :)

lene´s hobby å sånn sa...

Da har jeg også endelig fått laget disse besømte kaffesåpene...MEN jeg brukte filterkaffe først!!?? Vel da blir det vel kaffe-skrubb-såper istedet!! Vel tror det går bra! Kjempekoselige gaver og lekkert design på innpakningen hadde du!
X Lene;)

Hilde sa...

Virkelig artig med kaffesåper. Litt annerledes, og passer jo godt på et kjøkken.

Unknown sa...

Hei Anita. Hvor mye såpe får du av den oppskriften. Hvor mye rå såpe trenger du for hver kilo med såpe? og hvor mye kaffepulver? Hilsen Ida

Unknown sa...

Hei igjen har du forresten oppskrifter på sitrus såpe og kokos såpe? Har former som tar 1,5 kilo mengde til sammen. Hilsen Ida

Dåpspresang

Etter en laaang pause fra papir og stempler, var det usedvanlig koselig å sitte ned og bare kose seg med å lage en liten hilsen. Ikke ...