Nok en barriere er brutt...

.. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre dette, men jeg har faktisk holdt kurs, og det på selveste NM-treffet med 21 deltakere! Etter utallige mail og henvendelser med spørsmål om hvordan jeg fargelegger mine motiver, bestemte jeg meg for å legge det meste av tiden nettopp på fargleggingen. "Dekorert fra topp til tå" het kurset, og handlet om å dekorere kortets alle 4 sider, samt noen tips angående fargelegging.

Her er kortet vi lagde. Motivet er pepperkakehÄnglarne som ble lansert til messen i Karlstad. Motivet er et rekonstruert polaroidfoto. Har forsøkt å forklare dette lenger ned.


Innsiden med pepepperkakeoppskriften...


Innsiden med julehilsen...


Baksiden med håndlaget av...


Materialliste:
  • Brun kartong, Bazill
  • Grønn-prikkete, Melissa Frances, Design; Gilbert #PA088
  • Rød-smårutete, Daisyd's Paper, Candy Apple #17402
  • Rød-prikkete Daisyd's Paper, Candy Apple # 17406
  • Pepperkakemann-/dame Quickutz - Brun kartong og hvit 80g
  • Pepperkakeoppskrift, Font: Pointed Brush (QK Emily)
  • Håndlaget av.. Font: Albertus MT
  • Tag av Brun Bazill Quickutz Revolution
  • Papirblomster Prima Jul
  • Brads, Karen Foster
  • Pyntebånd, Panduro
  • 10x10 cm hÄnglarmotiv Ferdig maskert
  • 10x10 cm Akvarellpapir, Europris (Galerie A4, 300g/m2, 12 ark)
  • Transparent, Binders
  • 9,5x10 cm Papp (baksiden på en tegneblokk, skoeske etc...)

Distresser:

  • Vintage Photo (brun)
  • Tattered Rose (ansikt 1-"nordisk griserosa")
  • Antique Linen (ansikt2 - "selvbruningsfarge")
  • Scattered Straw (blondt hår)
  • Peeled Paint (grønn)


Slik lager vi polaroidbilde:

  • Stemple hÄnglarjenta og masker.
  • Stemple hÄnglargutten oppå slik at han kommer bak jenta.
  • Masker gutten også, deretter stemple små stjerner i bakgrunnen og svamp rundt motivene og i bakgrunnen med Distress, Antique Linen (lys beige).
  • Ta pappbiten (10x9,5 cm) , snu den og merk opp en linje ca. 1 cm fra kanten øverst og på sidene og 2-3 cm i bunnen. Sistnevnte for å få plass til tekst nederst på bildet.
  • Skjær ut den oppmerkede firkanten
  • Svamp kanten på utsiden av pappen og på innsiden i det feltet du har skåret ut.
  • Snu papprammen og stemple på en passende tekst nederst på bildet. F.eks "julehilsen"
  • Legg så denne papprammen over hÄnglarmotivet og finn ut hvordan motivet skal plasseres på best mulig måte, deretter merk opp med en blyant rundt.
  • Skjær ut motivet, gjerne noen millimeter innenfor oppmerkingen for å unngå at den går kant i kant med rammen.
  • Legg så hÄnglarmotivet over transparenten og skjær/klipp til denne i samme størrelse.
  • Stryk på tape på rammens bakside og legg på transparenten.
  • Stryk på tape på transparenten og legg på hÄnglarmotivet
  • Fest 3D-puter på baksiden og lim den til forsiden helt til slutt!
Jeg bruker alltid Distresser/reinker (refill) når jeg fargelegger. Noen foretreker dette, andre noe helt annet. Det viktigste er å prøve seg frem og finne ut hva DU syns passer best for DEG. Her er en super link til selveste hÄnglarmammaens fargeleggingstips. ANBEFALES!
Hvis du vil ha hele kursbeskrivelsen som pdf-fil kan du bare sende meg en mail så skal jeg med glede sende den til deg.

Ha en strålede dag videre!
*God-Weekend-kramis*

25 kommentarer:

aase sa...

Utrolig flott julekort!! Jeg digger at du pynter alle sidene dine. Jeg gjør også det på et vis, alle er nok ikke like gjennomført som dine men........

Gleder meg til fler julekort fra deg!!!!! Har sendt deg en mail også!!!

Anonym sa...

Åh, et sånt kurs skulle jeg likt å vært på! Og da snakker vi om ei som aldri går på kurs :-O Nydelige kort. Tror jeg sender deg en mail...

Anonym sa...

Det kurset skulle jeg likt å være med på! Jeg har skikkelig lyst til å lære meg å fargelegge stempler på den måten :D

Evy-Kristin sa...

Oioioi - æ va så uheldig å ikkje komme mæ m på kurset ditt... :o(
Meeen - æ vil gjerne ha kursoppskrifta di ;o)

Hilde sa...

ufattelig hærlig Anita!!

Jeg har akkurat fått en pakke med Hänglar i posten... montro om jeg må prøve de i dag.....

Carin sa...

Wow, what a beauty of a card is this, the colours and combination of papers you used.... awesome!!! And the stamp is soooo cute!!

Anonym sa...

Så snällt att dela med dig av dina underbara kort. Har sänt dig ett mail och vill jättegärna ha kursbeskrivningen i pdf-fil//Kram Marie-Louise

Moia sa...

Hei å hå, nok et flott kort fra deg, og så fin "oppskrift" du har lagt ut, dette må jeg prøve. Jeg har også fått min første pakke med Hänglar i posten, og det blir kjempespennende å begynne å stemple og male.

Lene sa...

Fantastisk nydelig!!! Rå flott!!!

Klem Lene:)

Unknown sa...

WOW... kortet ditt er kjempeflott, så utrolig kreativt og flott med motivet i en "Polaroid-ramme"...

Flott å høre at du nå har hoppet i det, og holder kurs i fargelegging og din måte å lage kort på....Skulle gjerne ha vært med på kurset ditt jeg også...

Ønsker deg en fin weekend.. :-)

Turid Mari sa...

Nydelig kort =)
Du e så flink!!

Sanna F sa...

Men vilket underbart julkort med de söta pepparkakorna på! SÅ fantastiskt fint målat !

KRAM från SannaF

Mariannes gjenbruk sa...

Nydelige Anita;-) Skulle gjerne ha vært på kurs med deg en gang....
Og mens jeg venter så skal jeg fin lese minikurset ditt.
Ha en strålende weekend. Klem

Anonym sa...

Hei Anita! Gratulerer med velfortjent seier! Var på kurset ditt i Tønsberg, synes du er super! Hilsen JaneDT

Anonym sa...

Vilket superfint kort

tessa sa...

Hei kom over blogen din i går og må bare si du er jo fantastisk på kort!!Har lagt din bog under favoritter! Lager ikke masse kort selv(scrapper mest bilder) men med slik fin ispirasjon kan det vere at det blir litt flere kort ;-)
Ha en suuuuper helg!!

Line A sa...

Åh, så nyydelig kort.. mulig jeg lifter det, om det er OK?

Solveig sa...

Så nydelig kort!!
Ha ei fin helg!
Sender deg en e-mail!

Anonym sa...

Hei Anita!
Var så heldig at jeg deltok på kurset ditt. Tusen takk for topp inspirasjon,flotte fargeleggingstips og for at jeg fikk trykke opp noen av dine H&S.

Klem fra Tove.

Anonym sa...

Og jeg var på kurset :)Tusen takk for flott kurs. Føler meg heldig som fikk vært med.
Ikke fått gjort ferdig kortet ennå, så de store bildene i bloggen passet veldig bra. Du har jo tom fått meg til å bruke vanlig pensel når jeg fargelegger

Aina

Anonym sa...

You've made some awesome creations Anita, wow!

Maya sa...

Nydelig kort!!

Håper jeg får anledning til å være med på ett kurs i regi av deg en gang! :)

Ha en flott hobby-uke.

Klem fra Maya

Solveig sa...

Tusen takk for hilsenen i min blogg!
Så kjekt du hadde vært innom!:)
Ha ei kreativ uke!

Anonym sa...

Anita, du är ju helt otrolig med dina underbara skapelser! Synd att du bor så långt bort, en kurs för dej skulle vara underbart.
klem

(Favvis)Maria sa...

Så fint!

Dåpspresang

Etter en laaang pause fra papir og stempler, var det usedvanlig koselig å sitte ned og bare kose seg med å lage en liten hilsen. Ikke ...