Julepyntet olivenglass

Jeg hadde Make & Take på messa forrige helg og dette julepyntede olivenglasset var temaet.

Jeg valge å lage en forholdsvis enkel variant i og med at vi bare hadde 1 time å lage dette på.


Dekorative snøkrystaller som er dekorert med hvitt glitterlim.


En av mine favorittdetaljer når det gjelder ’julete metallpynt’. Syns disse snøkrystallene er så herlige.


Jeg har malt lokket med antikk hvit akrylmaling og svampet litt med Distress Ink - Vintage photo. Syns disse søte metallhåndtakene er så dekorative, i tillegg er den festet tvers igjennom lokket sånn at man fint kan henge opp glasset, dersom man ønsker det.


Her er en oversikt over materialene vi brukte.


Supply List:

Ink: Distress Vintage photo.
Papers: Ladybug Julefryd - Juleglede, Kartong - Brun CLASSIC - Kraft. Gammelt noteark.
Embellishments: KaiserCraft 02 Antique White, beige bling, Metallhåndtak gull 1880, Blank - Stardust, Sugar Glitter Lily White, Sytråd gull, brun hyssing og mørk rødt pyntebånd.
Tools: Punch Snowflake Citrine, svamp, bølgepappmaskin, Punch snøkrystall Large.


Ha en fin søndag videre!

Klem fra Anita

13 kommentarer:

elin sa...

Kjempeflott pynta glass.
Jeg har tatt vare på endel glass iår, som jeg har tenkt å pynte til jul...men ikke kommet så langt enda. Takk for inspirasjon.
God søndag.

~Kjersti~ sa...

Kjempelekkert glass! Har et pestoglass som står for tur her. :) Kan jeg spørre hvordan du har festa snøfnugget?:)

Anita Hagen sa...

Tusen hjertelig takk, Elin og Kjersti.

Kjersti: Selvfølgelig kan du spørre om det. Den store snøkrystallen har jeg laget et hull i midten og tredd hyssingen og båndet igjennom og knytet en sløyfe på utsiden.

Ha en fin søndag, begge to.

Klem fra Anita

~Kjersti~ sa...

Tusen takk! En fin søndag til deg også! :)

Pia sa...

så nydelig pyntet glas

Marthee sa...

Kjempefint pyntet glass :D
Jeg lurer på noe helt annet egentlig, kommer du til å holde promakerkurs snart? :)

Klem Marthe

hjemme bra sa...

Så flott.
Gøy med alle ideene til ting som kan brukes og pyntes!

mettepip sa...

Kjempelekkert Anita! Lekre varme farger, og veldig stilig med det håndtaket!
Ha en flott uke!

Vibeke sa...

Kjempe lekkert glass:)

Kristine sa...

Kjempefint olivenglass! Nydelig den snøkrystall-charm'en.

Hege-Annie Simonsen sa...

Kjæmpelækkert! :)
Takk for at du deler.
Ha ei fin uke.
Klem, Hege

BA sa...

this is adorable anita
xoxo BA

Turid Nordli Johannessen sa...

Dette så kjent ut ;o)

Kjempekoselig kveld vi hadde!

Dåpspresang

Etter en laaang pause fra papir og stempler, var det usedvanlig koselig å sitte ned og bare kose seg med å lage en liten hilsen. Ikke ...