19.02.2007

Egenproduserte bakgrunner

Har blitt litt bitt av basillen med tanke på å lage egenproduserte bakgrunner, så her har jeg testet noen forskjellige teknikker.

Først ut et bursdagskort med Crayonbakgrunn. Kanskje litt kjedelig å lage bagrunn med bare sorte prikker, men syns egentlig det harmonerte ganske godt med motivet, som forøvrig er printet ut på blekkskriver.




Matchende bakside:




Samme teknikk, men litt freshere farger..kanskje litt vel freshe..he-he!



Bakside:


Her har jeg forsøkt meg på bakgrunn med barberskum. Ganske morsom teknikk, men en liten bakdel er at kortet "stinker" barberskum.... men men det får man neste bare "bære over med".

Forside:

Bakside:



Her kommer et kort til med bakgrunnstipset jeg fant på stempelgledes nettsider. Her har jeg også stemplet med watermark stamp (versa mark), men denne gang på valnut kartong og embosset med clear powder. Deretter har jeg brukt gullstempelpute (versa mark) og "svampet" oppå. Syns vel ikke effekten kom så godt frem her, men jeg kan fortelle at det fikk et type gull/kobber preg. Ganske stilig faktisk.

Forside:
Bakside:

Her har jeg brukt et bagrunnsstempel fra stempelglede (ornamentbakgrunn) hvor jeg har stemplet med watermark stamp (versa mark) og embosset med clear powder. Deretter har jeg brukt Valnut Distress Ink og "svampet" oppå. Vel, dere kan jo se resultatet og bedømme selv. Jeg syns i alle fall det var en super og effektfull teknikk.

Les mer om denne teknikken her

Forside:



Bakside


2 kommentarer:

Gunhild sa...

Tusen takk for det nyydelige kortet som lå i postkassa mi på fredag! Og takk for kjempekoselig hilsen *klem*

Nå er jeg den heldige eier av kort nr. 4 - med det dansende paret, jippi! Gjett om jeg ble glad!!! Kortet er enda mer fantastisk i virkeligheten, det vakre skimmeret som er i kortet kommer ikke fram på bildet her. Nå står kortet til pryd på hobbyrommet mitt, slik at jeg kan nyte synet av det hver dag :) Tuuusen takk Anita!!!

Stor klem fra Gunhild

ninabakke sa...

Nydelige kort :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...